Konular:
· Sanatlar ve insan bilimleri
· Sözel sanatlar
· Sanatlar ve insan bilimleri
· Sözel sanatlar
Seviye:
· 3-5
· 6-8
· 9-12
Kısa tanımı:
Öğrenme galerisi özel isimler hakkındaki fikirlerin desteklenmesine yardım eder.
Amaçlar:
Öğrenciler,
· özel isimleri tanımayı öğrenirler,
· özel isim listesi oluştururken bilgi dağarcıklarını birlikte kullanmaya çalışırlar.
Öğrenciler,
· özel isimleri tanımayı öğrenirler,
· özel isim listesi oluştururken bilgi dağarcıklarını birlikte kullanmaya çalışırlar.
Anahtar kelimeler:
Dil bilgisi, isimler, özel isimler, puzzle, öğrenme galerisi
İhtiyaç duyulan materyaller:
· Listelemeler için büyük kağıtlar.
· Farklı renklerde birçok kalem
· Listelemeler için büyük kağıtlar.
· Farklı renklerde birçok kalem
Ders planı:
Özel isim, özel bir yeri, kişiyi ya da nesneyi adlandırmaya yarayan sözcüklerdir. Öğrenme galerisi, öğrencilere ‘özel isim’ kavramını verdikten ve örnekler sağladıktan sonra, öğrencilerin kavramın farkındalıklarını desteklemeye yardımcı olur.
Özel isim, özel bir yeri, kişiyi ya da nesneyi adlandırmaya yarayan sözcüklerdir. Öğrenme galerisi, öğrencilere ‘özel isim’ kavramını verdikten ve örnekler sağladıktan sonra, öğrencilerin kavramın farkındalıklarını desteklemeye yardımcı olur.
Öğrencileri 3-4 kişilik gruplara bölün. Her gruba farklı renkte bir kalem verin. Taslak kağıtlarını sınıfın duvarlarına aralıklı şekilde yapıştırın. Her bir kağıdı, aşağıda bulunan ‘özel isimler öğrenme galerisi aktivite başlıkları’ndan biri ile başlıklandırın. Öğrenci grupları kadar kağıt yapıştırın. (sahip olduğunuz grup sayısının elinizdeki kağıtlardan fazla olması durumuna karşı elinizde diğer özel isimler adlı bir liste bulundurun.)
Özel İsim Öğrenme Galerisi Aktivitesi Başlıkları:
· Ülke isimleri
· Şehir isimleri
· Akarsu isimleri
· Takım isimleri
· Ülke isimleri
· Şehir isimleri
· Akarsu isimleri
· Takım isimleri
· Diğer özel isimler
Özel isimleri yazacaklarına bakın. Bu kağıt özel isimler hakkında oldukça fazla çeşidi içerebilir, örneğin, gün isimleri, özel simler, kulüp isimleri, vs…
Gruplar ellerinde renkli kalemleriyle hazır olduklarında, her bir grubu bir kağıda gönderin ve kağıdın başlığında yazan özel isimleri başlığın altına sıralamaları için 5 dk verin.
5 dk.nın sonunda, her grubun yazdığı özel isim sayısını öğrenin ve bunları kaydedin. Öğrenciler dolaşmaya devam ettikçe, siz de kaydetmeye devam edin.
Yine 5 dk.nın sonunda, zamanı duyurun ve öğrencilerden kaçar kelime yazdıklarını öğrenin ve grupları sağ taraflarındaki diğer kağıda yönlendirin. Buna, bütün gruplar her bir kağıda isim eklemeyi bitirene dek devam edin. İlerledikçe listelere isim eklemek zorlaşacaktır.
Aktivite tamamlandığında her listeyi bütün öğrencilerle paylaşın. Yanlışlıklara dikkat çekin, yanlış anlaşılmaları giderin.
‘diğer özel isimler’ başlıklı liste için biraz daha fazla dikkat çekin. Öğrencilerin ‘diğer özel isimler’ kategorisinde yazmadıkları isimlerden bahsedin. Haftanın günlerinden, yılın aylarından, tatil günlerinden bahsetmişler mi?
Öğrencilere hangi grubun kağıdında kaç özel isim olduğunu saymaları ve söylemeleri için izin verin.
Aktivite tamamlandığında, öğrencilerin özel isimler kavramını anlamış olmaları gerekir.
Değerlendirme:
Özel isimlerin çeşitliliğini içeren 10 tane ifade hakkında bir kuiz yapın. Öğrenciler bazı özel isimleri büyük harflerle, bazılarını da yanlışlıkla küçük harflerle yazmış olabilirler. Öğrencilerden seçtiğiniz ifadeleri özel isimler ve genel isimler olarak sıralamalarını isteyin. Sonuçta %90 loğru yapmışlarsa, başarılıdırlar.
Özel isimlerin çeşitliliğini içeren 10 tane ifade hakkında bir kuiz yapın. Öğrenciler bazı özel isimleri büyük harflerle, bazılarını da yanlışlıkla küçük harflerle yazmış olabilirler. Öğrencilerden seçtiğiniz ifadeleri özel isimler ve genel isimler olarak sıralamalarını isteyin. Sonuçta %90 loğru yapmışlarsa, başarılıdırlar.
Ders planı kaynağı:
Education World
Beyan eden:
Gary Hopkins
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder