2) Soruları Yazın: Ders saatinden önce soruları her bir kağıda bir soru gelecek şekilde ya da beyaz tahtalara yazın. Beyaz tahtalar tekrar tekrar yazılabildiği için avantajlıdır.
3) Soruları Asma: Soruları sınıfın duvarlarına kağıtlar arasında yeterli boşluklar olacak şekilde asın.
4) Öğrencileri Hazırlayın: Öğrenme galerisini ilk defa uygulayacağınız zaman öğrencilere tekniğin açıklamalarını verin. “Öğrencileri Öğrenme Galerisine Hazırlama” kısmına bakın. Öğrenme galerisinin yazılı ve sözlü değerlendirmesi varsa, değerlendirmedeki önemli öğeleri belirtin.
5) Rolleri Atayın ve Öğrencileri Gruplayın: Öğrencileri 3-5 kişilik gruplara ayırın. Her bir gruba yorumlarını ve görüşlerini duraklarda aktarırken kullanmaları için farklı renklerde kalemler belirleyin. Bundaki amaç, sorulara hangi grubun hangi yorumu yaptığını belirlemektir. Her bir grup elemanından kendisini tanıtmasını isteyin. Eğer işbirlikçi öğrenme teknikleri kullanılacaksa lider, yazıcı, muhabir gibi rolleri atayın.

6) Öğrenme Galerisine Başlayın: Grupları farklı gözlem kağıtlarına veya duraklara yöneltin. Grupların duraklara gitmelerinin üzerine, her bir grup durakta yazılan soru hakkında yorum yazar. Taslaklardaki ve yorumlardaki karışıklıkları engellemek için raporları sayfanın başından başlayarak maddeler halinde ve birbirine yakın şekilde hazırlamalarına yönlendirin.
7) Yeni Duraklara Yönlendirin ve İçerik Ekleyin: Soruların zorluğuna bağlı olarak, bir süre sonra – 3-5 dk kadar- öğrencilere “yer değiştirin” diyin. grup saat yönünde diğer durağa ilerler. Grup yeni durakta yorumlarını ekler kağıda ve önceki gruptan kalan yorumlara karşılık verir. Raporların bütün grup üyelerinin düşüncelerini içermesini sağlayın.

8) Öğretmenin Çalışmaları İzlemesi: Öğretmen gruplar ilerlerken öğrenci tartışmalarını ve tartışmalara bütün grup üyelerinin katılımını destekler. Öğrencilerin soruları yanlış anlamalarına ya da anlamamalarına karşı, ipucu vermeye ya da soruları başka şekilde ifade etmeye hazırlıklı olun. Hala anlaşılmamışsa, öğrenme galerisinin nasıl yürütüleceğini açıklamak için de hazırlıklı olun. (Tartışmayı güdülemek için öğrencilere raporları hakkında sorular yöneltebilrsiniz)
9) Başlangıç Durağına Dönüş: Gruplar durakları gezerken önceki grupların eklemiş oldukları yorumlarını gözden geçirir. Bu prosedür gruplar bütün durakları dönüp, tekrar başlangıç durağına gelene kadar devam eder. Öğrencileri yerlerine oturup başlangıç sorularını yazmaları konusunda bilgilendirin.
9) Başlangıç Durağına Dönüş: Gruplar durakları gezerken önceki grupların eklemiş oldukları yorumlarını gözden geçirir. Bu prosedür gruplar bütün durakları dönüp, tekrar başlangıç durağına gelene kadar devam eder. Öğrencileri yerlerine oturup başlangıç sorularını yazmaları konusunda bilgilendirin.
10) Raporların Dışa Vurumu: Bu aşamada, grup kendi orijinal tartışma sorusuna neler yazılmışsa, onları birleştirir. Gruplara yorumları sentezlemeleri için 1o dk.lık izin verin. Önceden belirlenen grubun muhabiri, diğer grupların elemanlarının da yardımıyla oluşan yorumları özetler ve kara tahta veya tepegöz kullanarak sözlü şekilde sınıfa sunar. Sözlü raporun uzunluğu 5 dk.yı geçmemelidir. Alternatif olarak, öğrenciler bireysel fikirlerinden oluşan ya da grup olarak oluşturdukları yazılı bir rapor da sunabilir.
11) Öğrenci Öğrenmelerini Ölçme: “Raporların Dışa Vurumu” aşaması boyunca öğretmen, doğru ifade edilmiş fikirleri destekler ve yanlış anlaşılmaları ve hataları düzeltir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder