Konular:
· Sağlık
· Akıl sağlığı
· Vücudumuz
Seviye:
· 6-8
· 9-12
Kısa tanım:
Bu ders öğrencilere stres ve stresten korunma yollarını öğretecektir.
Amaçlar:
Öğrenciler,
· Strese neden olan durumları tanımlarlar,
· Stresli durumlardan kurtulmak için, sağlıklı davranışları tanımlamak ve tartışmak.
Anahtar Kelimeler:
Stres, tatiller, vücut, psikoloji, rehber, zihinsel, sağlık, çare, çare bulmak.
İhtiyaç Duyulan Materyaller:
· 6 tane liste kağıdı,
· 6 tane renkli kalem,
· Bant
· Cd ya da kasetçalar ve seçilmiş canlı bir müzik
· Tebeşir
Ders Planı:
Öğrencilerle stresin tanımını tartışın. Öğrencilerin düşüncelerini onlar açıkladıkça tahtaya ya da listeye yazın. Kısa bir paylaşım aşamasından sonra, önerdikleri düşünceleri öğrencilerle gözden geçirin.
Stresin kuvvetli etkilere neden olabileceğini vurgulayın, vücuttaki biyolojik değişiklikler gibi… Öğrencilere stresin neden olduğu biyolojik değişiklikler ve hisler hakkında beyin fırtınası yapma izni verin. Cevaplarını tahtaya ya da bir kâğıda yazın.
Sonra öğrencileri altı gruba bölün. Her grubu sınıfta bir yere yerleştirin ve duvara her grub bir liste yapıştırın.
· Sağlık
· Akıl sağlığı
· Vücudumuz
Seviye:
· 6-8
· 9-12
Kısa tanım:
Bu ders öğrencilere stres ve stresten korunma yollarını öğretecektir.
Amaçlar:
Öğrenciler,
· Strese neden olan durumları tanımlarlar,
· Stresli durumlardan kurtulmak için, sağlıklı davranışları tanımlamak ve tartışmak.
Anahtar Kelimeler:
Stres, tatiller, vücut, psikoloji, rehber, zihinsel, sağlık, çare, çare bulmak.
İhtiyaç Duyulan Materyaller:
· 6 tane liste kağıdı,
· 6 tane renkli kalem,
· Bant
· Cd ya da kasetçalar ve seçilmiş canlı bir müzik
· Tebeşir
Ders Planı:
Öğrencilerle stresin tanımını tartışın. Öğrencilerin düşüncelerini onlar açıkladıkça tahtaya ya da listeye yazın. Kısa bir paylaşım aşamasından sonra, önerdikleri düşünceleri öğrencilerle gözden geçirin.
Stresin kuvvetli etkilere neden olabileceğini vurgulayın, vücuttaki biyolojik değişiklikler gibi… Öğrencilere stresin neden olduğu biyolojik değişiklikler ve hisler hakkında beyin fırtınası yapma izni verin. Cevaplarını tahtaya ya da bir kâğıda yazın.
Sonra öğrencileri altı gruba bölün. Her grubu sınıfta bir yere yerleştirin ve duvara her grub bir liste yapıştırın.

Her posterde aşağıdaki başlıklardan biri ön plana çıkmalıdır:
· Beni endişelendiren durumlar
· Beni engelleyen durumlar
· Beni üzen durumlar
· Beni mutlu eden durumlar
· Çok zamanımı alan durumlar
· Para gerektiren durumlar
Öğrencilere önlerindeki posterde yazan durum hakkında fikirlerini yazmaları için 1-2 dk.ları olduğunu anlatın. Öğrenciler aktiviteyle meşgullerken neşeli bir müzik çalmalısınız.
· Beni endişelendiren durumlar
· Beni engelleyen durumlar
· Beni üzen durumlar
· Beni mutlu eden durumlar
· Çok zamanımı alan durumlar
· Para gerektiren durumlar
Öğrencilere önlerindeki posterde yazan durum hakkında fikirlerini yazmaları için 1-2 dk.ları olduğunu anlatın. Öğrenciler aktiviteyle meşgullerken neşeli bir müzik çalmalısınız.
Belirlenen zaman tamamlandığında öğrencileri sağ taraflarındaki postere ilerlemeye yönlendirin. Yine 2 dk. önlerindeki posterde yazan durum için cevaplarını yazmalarına izin verin.
Her grubun asılı olan altı postere fikirlerini yazmaları tamamlanana dek bu ilerleme işine devam edin. Sonra her gruptan bir sözcüyü önlerindeki posterde yazan fikirleri okuması için seçin. Listelenen fikirlerin benzerliklerini, algılanışlarını ve öğrencilerin kavrayışlarını tartışın.
Öğrencileri yerlerine oturtun. Stres durumlarına çare bulmak için yazdıkları sağlık stratejilerine bakın. Öğrenciler bu stratejiler hakkında not almalıdırlar.
Değerlendirme:
Aktivite ve tartışmanın ardından, stresle başa çıkma için uygun stratejiler hakkında öğrencilere bir kuiz uygulayın. Öğrencilerin öne sürdüğü uygun cevapları ve özel durumları söylemelisiniz. Alternatif olarak, öğrenciler stresli durumlar hakkındaki uygun cevaplarını rol oynama tekniği ile sunabilirsiniz.
Beyan edenler:
Andrea W. Petho, Mahwah High School in Mahwah, New Jersey
Kaynak:
http://www.education-world.com/a_tsl/archives/02-1/lesson045.shtml
8 yorum:
konu içeriği çok detaylı bi şekilde anlatılmıştır. Bu şekilde olması konuyu tümüyle anlayabilmemi sağladı. hazırlayan arkadaşların ellerine sağlık...
İnternette öğrenme galerisi hakkında bilgi bulmak zor.Bunun için bu blogu hazırlayanlara teşekkürler. Bu blogdaki bilgilerin orjinal olması da başka bir güzel yönü, bu blogun.
Atatürk Üniversitesinde merakla takip ettiğimiz ve her geçen sene giderek heycanımızı artıran yeniliklerden biri de blog çalışmaları. Ders içeriklerinin bloglarla paylaşılması fikri kime aitse, şahsına ve hazırlayan arkadaşlara teşekkür ederiz. Yeterli içeriği ve blog tasarım uyumu ile adı geçen konudaki ilk kaynak niteliği taşımaktadır. Atauni BÖTE' ye sevgiler...
bende atabote mezunuyum.öğretmenim.oradaki değerli hocalarımızın tezgahından geçtik.atabote herzamanki gibi tamgaz devam.diğer botelerin yaptığı çalışmalr hakikaten sizlerinkini yanında çok basit kalıyo.çalışmalarınızın reklamını buralarda yapiyoruz.yeniliklerden haberimiz oldsun ki eğitim camiası sizin eserlerinizden istifasde etsin."durmak yok yola devam"
yaa bravo çok hoş bi çalışma olmuş ve içeriğin orjinal olması başka bi konu...çeviriler çok hoş en büyük sıkıntı saten bu çeviriler oluo...ATAUNİ yine öndesin.... atuninin eski öğerncisiyim şimdi ondokuz mayıs botedeyim böle çalışmalar keşke burda da olsa :((((
yaa bravo çok hoş bi çalışma olmuş ve içeriğin orjinal olması başka bi konu...çeviriler çok hoş en büyük sıkıntı saten bu çeviriler oluo...ATAUNİ yine öndesin.... atuninin eski öğerncisiyim şimdi ondokuz mayıs botedeyim böle çalışmalar keşke burda da olsa :((((
ben de atauni böte mezunuyum. çok güzel bir çalışma, internette bu konuda bilgi bulmak zor.çok işime yaradı, ellerinize sağlık.
Güzel bir çalışma ööy dersi için orjinal hoş bi çalışma olmuş ben de ktüböte de okuyorum son sınıf.hazırlayan arkadaşların ellerine sağlık....
Yorum Gönder